Wednesday, December 1, 2010

wed., 1 dec., 2010, a 17th. c. icelandic rune curse

A fá stúlku:  Þennan staf á að skrifa í lófann á hægri hendi með eigin blóði sem tekið er ofan af þumalfingri á vinstri hendi. Þá á að taka í hönd stúlkunnar og mæla þessi orð: „Legg ég lófa minn í þinn lófa, minn vilja í þinn vilja. Verði þér í beinum svo þú brennir öll nema þú unnir mér sem sjálfri þér. Svo heit verði þér þessi orð, svo megn og sterk sem eilífðin er. Allir töfrar og fjölkynngi fj..... villi vit þitt til ástar og elsku við mig; og allar þær vættir, sem í jörðu búa, séu mér liðsinnandi á þessa leið.”  ++

++  To Get a Girl: This sign should be written in the palm of your right hand with blood from
       the tip of the thumb on the left hand. Take the girl’s hand and recite: “My hand I lay in
       yours, my will in yours. May your bones burn lest you love me as much as I love you.
       These words shall be as passionate and powerful as eternity. All magic and sorcery turn
       your mind towards love of me and may all those who inhabit subterranean abodes assist
        me in this.”
                     
— 17th. C. Icelandic grimoire (Antikvarisk-Topografiska Arkivet,  Stockholm). 
                                [The rune itself is on pg. 6 of curse + berate in 69+ languages.]
______________________________________________________
from curse + berate in 69+ languages, from Soft Skull Press.

 http://www.softskull.com/detailedbook.php?isbn=1-933368-86-1

No comments:

Post a Comment